Studium portretowe – pełna rzeźba

Ćwiczenie polega na wykonaniu studium porterowe z modela - pełnego,  przestrzennego portretu, przez analizę przestrzenną bryły głowy i cech charakterystycznych modela. Uczeń wykonuje w glinie, z natury, formę przestrzenną oddającą kształt głowy modela w przestrzeni. Analizuje cechy charakterystyczne modela, rozwiązuje zagadnienia przestrzenne i dobiera odpowiednie środki plastyczne w trakcie modelowania. W  ćwiczeniu uczeń doskonali umiejętności plastyczne i manualne. Następnym elementem ćwiczenia jest wykonanie dzielonej formy gipsowej, w negatywie z wykonanej rzeźby w glinie. Kolejnym elementem ćwiczenia, jest przygotowanie formy gipsowej do wykonania odlewu w pozytywie. Po odpowiednim przygotowaniu formy, połączeniu jej w całość, uczeń wykonuje odlew pozytywowy w gipsie. Na koniec, gipsową rzeźbę czyści, retuszuje i cyzeluje. W ten sposób uczeń uczy się, jak wprowadzać dodatkowe elementy działań plastycznych, kończących wykonane pełnej rzeźby portretowej. 


studium porterowe 20130515 1158302778

 Zapraszamy do galerii: RZEŹBA. Studium porterowe – pełna rzeźba

Rzeźba - w skali

Kolejne kolejne ćwiczenie podczas zajęć z rzeźby polegało na powiększeniu (w skali) wybranego przedmiotu (przedmiot biologiczny lub techniczny) - studium z natury. Uczniowie w ćwiczeniu, starali się scharakteryzować najważniejsze cechy przedmiotu, zbudować w proporcjach bryłę, w plastyczny sposób oddać jego charakter, w przestrzeni ustawić wartości i kontrasty.

r 7 20101106 1226764250

Zapraszamy do galerii: 

RZEŹBA. W SKALI.

 

Pierwsze odlewy

Fotoreportaż z zajęć Rzeźby, klasa I Liceum Plastycznego.

Uczniowie wykonują pierwsze (w swoim życiu) formy gipsowe. Z własnoręcznie wykonanych, w glinie - płaskorzeźb, odlewają formę gipsową. Inspiracją do powstania prac, stała się sztuka starożytna i klasyczna.

Zajęcia prowadzi artysta rzeźbiarz, prof. nadz. dr hab. Zbigniew Dudek.

Pierwsze odlewy.

Zapraszamy do galerii:

RZEŹBA. PIERWSZE ODLEWY.